Friday, January 11, 2013

istiqamah perlukan mujahadah nafsu

pagi tadi, masa dekat Tasik Kenyir terbuka tv 9 rancangan Tanyalah Ustaz. lepas tu terpaku dekat isi kuliyyah ustaz tu, ustaz tu cakap lebih kurang camni la:

'Istiqamah ialah amalan yg dilakukan yg semakin lama, semakin bertambah baik. 

Ibaratnya macam kalau dulu kita pergi derma kat tabung masjid rm 1.00 sekarang pulak, derma rm 1.50. 

beza dengan konsisten pulak, sama tak berubah. kalau dulu rm 1.00 sampai la ni rm 1.00' lepas tu otak bekerja dan berfikir.

orang kata nak berubah tu payah, tapi nak istiqamah dlm satu-satu amalan tu laaagi payah. kita sendiri ni dah berjaya ke, memperbaiki amalan kita dari sehari ke sehari atau amalan tu takde peningkatan langsung? hmmm.


status: Tg Farra Waheeda
Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)