Monday, December 24, 2012

SEMINAR MENCARI PASANGAN PART 3


  • 3 benda kena disegerakan:1) waktu solat masuk disegerakan solat..bila dah masuk waktu,kita x solat...rasa laen ja kan...2)jenazah segera dikuburkan...ustak cakap punya laju van jenazah bawak jenazah...sampai boleh kalah f1 kalau lawan kat litar..laju beno sampai jenazah terus masuk ke liang tinggai nak kambus ja..haha punya nk segera tu...baguih3...3)anak bila sampai usia(x kira usia berapa2 asal matang) dikahwinkan...
PETUA CARI JODOH

  • jika kita punya niat yang baik,, Allah akan berikan jalan..

  • kena yakin anda ada jodoh menanti..memang kena yakin sangat..sebab ada 1 kisah bilamana seorang sahabat nabi dia sedang sakit tenat,nabi tanya dia ada apa2 permintaan yang nak ditunaikan sebelum meniggal...dia cakap dia teringin nak kawenn..nabi carikan calon untuk sahabat tu...dan ada seorang perempuan nak kawen dengan sahabat tu..lpas kawen terus sahabat tu meninggal dunia...subhanallah...dr. pon cakap mek wok yg umur 103 thn tu pon dapat jodoh lelaki umur 28 thn..apetah lagi kita ni insya Allah setiap orang ada jodohnya..Allah bertindak menurut pemikiran hambanya...jadi kena yakin pada Allah

  • kena berusaha dengan cara yang betoi...antara usahanya...clean your heart.."barangsiapa yang cuci pinggan, malaikat akan doakan hati dia bersih...barangsiapa yang cuci tandas, dapat hilangkan riak,takbur dsb..(kata ulama sufi)..lepas ni suma duk berebut2 nak cuci tandas balik seminar ni.buang tebiat pa anak aku (monolog dalaman mak bapak hehe)..kalau ada 12 tandas kat 1 blok...suma berebut2 nak cuci...x pa2 buat jadual hehe

  • jangan patah semangat..

  • seimbangkan diri dan jadikan diri sebagai magnet..carenye..1HATI KENA BERSIH, NIAT KENA MURNI.2)POSITIFKAN MINDA 3) USAHA DAN TINDAKAN CEMERLANG 4) IBADAH DAN DOA MANTAPP 5) HUBUNGAN YANG CEMERLANG6) PENAMPILAN ANGGUN..niat bila nak keluar bekerja,belajar...doa moga Allah temukan jodoh...kat dalam bas ka,dalam kelas ka,,pejabat ka...ha pasni amalkan..jom 7)ADA GURU/MENTOR CEMERLANG 8) BENTUK BUDAYA DIRI CEMERLANG..dengan mencuci hati setip hari..caranya dengan maafkan orang,mengaji, istighfar,solat taubat,meminta maaf..dr asyik tegaskan ja pasal bersihkan hati ni..memang pentingg..8)sayangi semua orangg 9)BERFIKIRAN TERBUKA 10)BERSEDIA BERTEMU PASANGAAN SETIAP MASAA 10)BUKA HATI DAN MINDA UNTUK CINTA karena Allah bertindak seperti apa yang difikirkan oleh hambanNya 11)BERKOMUNIKASI DENGAN GELOMBANG MINDA -em kadang orang doa jodohkan lah aku dengan si polan bin softland..tapi takut3 jodoh tu bukan yang terbaik untuk kite, die da baek tp takut3 dia x baek utk kita..,,so better doa gini :jodohkanlah dengan orang yang baek utk aku, dan aku baik utknyaa.."12) JANGAN LEWAT NYATAKAN HASRAT-x salah perempuan mulakan dulu tapi dengan cara yang bersopann

  •                    

  • 13) BERKOMUNIKASI DENGAN MESRA DAN SEMANGAT 14)AMALKAN DOA PETUA DAPAT JODOH

AHA ANTARA DOA3 NYA ADALAH:



  • surah yusuf:4
  • pelindung sifat -ve: allahumma ini aauuzubika minal hammi wal hazan...(dalam ma;thurat ade)
  • ayat seribu dinar
  • ayat kursi-1000x sehari= 20x selepas slat fardhu-rezeki terbuka, masalah selesai,dapat jodoh insya Allah
  • 3:31
  • asy syuaara:19
  • doa 12 pintu
  • bismillah 5
  • 4:1

ada kisah..........

siti ruqayah dan ummu kalthum anak2 nabi ni..suami pertama mereka adalah anak abu lahab..iaitu utbah dan utaibah..utbah dan utaibah dipaksa abu lahab untuk menceraikan anak3 nabi tersebut..ruqaiyah nangis jiddan weh...sedih kot..tapi nak katenye ade hikmah di sebalik dia melepaskan sesuatu kerana Allah..Allah gantikan dengan yang superdduper lagi baik iaitu sapeeeeeeee..aha..insan tersebut ialah saidina uthman affan..perghh bertuahh...ehm..ade satu hari...Ruqayah sedang menyikat rambut saidina uthman...uthman tertidurr...ruqaiyah hendak mengejutkannya, namun nabi menegah,..nabi meminta agar ruqaiyah melayannya dengan baik..nabi cakap "x da orang yang sama macam aku melainkan uthman..." subhanallah..

nak katenye...kalau kita tinggalkan amalan2 contoh kapel yang hanya menambahkan dosa..kita tinggalkan kerana Allah...kita mujahadah nafsu, insya Allah Allah akan gantikan yang lebih baikkk..yang penting kita yakin dengan janji Allah...



  • camna nak tahu orang tu baik utk kitaaaaaa?? aha...ia dinamakan attraction of heartt.

ade satu kisah: nabi Muhammad SAW sedang berjalan dengan saidina umar, tiba2 ada seorang badwi arab rentap kain yang ada pada leher nabi, kasar sampai berbirat..umar bengang gile lalu die pegang pedang dia..tapi nabi tahan perlakuan saidina umar tu dan tanya pada si arab tu secara lembut..."nak apa...?" lalu si badwi tu cakap "wahai Muhammad ape yang kamu ade,, bagi suma pada aku..."..nabi tersenyum dan cakap..:khadam bagi semua apa yang ada.." subhanallah betapa baiknya nabi kita...Allahumma solli ala Muhammad...kejahatan dibalasnya dengan kebaikan


lalu us don buat kesimpulan:

  • beliau pesan..jaga kaki kita, jangan ubah kaki kita lepas solat fardhu,selagi x istighfar 3x dan baca lailahaillah yang wirid lepas solat tu sebanyak 3x..dah abih baca baru boleh lipat kaki kita..insya Allah sunnah nabi ni jika kita lakukan dapat hapuskan doosa2 kita..
  • buka hati untuk jodoh
  • beliau pesan lagi..orang yang mata biru (pakai konteks lens) belum tentu dapat pasangan, ada jodoh..tapi insya Allah kita yang mata hitam..ikut nabi yang bermata hitam juga.insya Allah dapat jodoh...nak katenye kat sini..toksah buat perkara yang Allah larang..seperti berhias lebih3..sampai kepada nak mengubah ciptaan Allah, fesyen yang lebih2 sampai lari niat asal iaitu nak tutup aurat semata2 untuk dapatkan jodoh..aha...
  • dalam jodoh..guna cara islam..insya Allah.islam tu x kolot..
  • di hujung jalan nanti kita semua akan kembali kepada islam..buktinya..bila kita meninggal..orang hadiahkan yasin..maknanya kita kembali pada quran jugak kan..saidina umar berkata: kita 1 bangsa yang Allah bagi mulia kerana islam. sapa yang pilih selain islam, maka Allah akan hina dia...


sekian coretan aku sampai di sini..maaf ada yang x da explaination detail sebab aku x salin full..syok sgt dengo..kalu dengo betol23 llagi masyuk dan zouqq..jadi mohler kite rajen2kan badan hadiri majlis ilmu..x rugiii...walaupun x rase nak kawen...datang je la majlis ilmu yang berbetuk gini..ape salahnye kan..jom jadi orang yang cintakan ilmu..love Allah,love Rasulullah..love ulama'..TAKBIR!!!!!!!




Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)