Sunday, December 9, 2012

seminar mencari pasangan part 2

kali ni giliran us don pulak..us don cita...


  • ramai yg duk kol beliau tanya pasal dia ni da kawen pahtu nak cerai pulak 1 jam dia duk cita kat ustak ...pahtu dah abih dia cita..us don tanya..1 soalan ja.."tuan, ada solat jemaah tak dalam rumah"??terus terdiam orang tu...pahtu giliran ustak lak ceramah 1 jam kat orang tu heheh..tu kes sebelom ustak kawen...pah ustak kawen pon ustak ade terima panggilan lagi..kes yg sme cuma da kawen 10 tahun gitu..tiba nak cerai...ustak tetap tanya soalan yg sme..tetap orang tesebut terdiam..nak katenye SOLAT JEMAAH DALAM SESEBUAH INSTITUSI KEKELUARGAAN tu sangat la penting..ni punca berpanjangan sesebuah perkahwinan..

  • siapa2 yang kahwin kerana kecantikan, maka x dijadikan bagi dia melainkan kehinaan, siapa2 yang kahwin kerana keturunan, maka x dijadikan bagi dia kerendahan, tetapi  siapa2 yang kahwin kerana untuk menundukkan padangan, menutup maruah, maka dia akan mendapat rahmat Allah
giliran dr fadzilah kamsah

CIRI2 LELAKI IDAMAN

  • hensem (macam tadi la sejuk mata memandang)

  • berakhlak beragama

  • kaya

  • kemas dan mengancam...time ni beliau kata muka da hensem..tapi bila angkat tangan(sambil buat gaya)masya Allah berbau!!.bayangkan la gaya beliau yg smgt tu kan...bila aku cita kat sini x rase sangat hahe..pahtu beliau pi buat gaya bau kat us don pahtu beliau cakap ha..wangi...pahtu kat krill lak dia cakap ha..boleh tahan la...haha...nabi pn suka wangi2an."aku suka wangi2an..."..sedangkan peluh nabi pn sahabat2 amik setiap titis sebab baunya macam minyak wangi..subhanallah...tapi kita??aishh..

  • romantik...nak katenye nabi ni punya romantik...nabi suka panggil isteri baginda,..baginda letak tangan atas bahu isterinya, lalu baringkan isteri baginda atas ribanya..wah3..pahtu beliau tanya kat ustak don ngan krill " ha penah buat x??" hahah...pahtu beliau kate ha nanti balik rumah buat...hehe

  • gentleman..beliau cita kisah benar beliau penah nampak ade 1 pasangan ni suami dia dalam 55 kg gitu...macam berat us don..isteri dia 90kg.depa pi shoping...suami dia duk pegang sayur ja...isteri dia pi angkut guni beras hahah..apa punya da gentleman

  • bijak dan matang..x kira umur berapa tapi perempuan suka laki yg matang

  • pintar buat keputusan

  • tolak ansur yakni x berkira

  • mampu bimbing wanita

  • x terlalu egoo..imam terbaik mampu jadi makmum terbaikk

  • x mudah merajuk...sifat merajuk ni hanya untuk perempuan ja...ingat tu...dr. byk kali tegaskan..yela isteri baru nak merajuk...x jadi merajuk sebab suami dia da merajuk awal2 haha...sapa nak pujuk..

  • kelakar
BERSAMBUNG........

Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)