Tuesday, November 27, 2012

boleh tak nak tangguh berubah jadi baik??

Di kelas seni ,4.05 ptg..

SAHABAT A : "2 tahun lagi,saya pun nak pakai mcm ni."(sambil-sambil tuding jari ke arah seorang sahabat bertudung labuh.)

Cikgu seni : "Kalau esok mati?"

SAHABAT A : =.=' "Harap-harap xmati esok lah cikguuu.."

CIKGU SENI: "Harap saje..tp,awak tau and yakin ke xkan mati esok? Ajal dan maut kita hanya Allah. So?? Kalau nak berubah,cuba lah usaha berubah.. Jgn mulut aje ckp 'mau berubah' tapi kita langsung xde usaha ke arah perubahan.

SAHABAT B: "Usaha cmne tu cikgu?"

CIKGU SENI : Contohnya,usaha berubah daripada pakai baju lengan pendek tukar kepada mengamalkan pakai baju lengan panjang. Daripada pakai tudung xmenutup dada,skrg cubalah pakai tudung yg labuh dan menutup dada,seterusnya pakailah baju yg longgar bukan baju yg ketat sendat mcm yg kamu pakai ni. Jangan lupa jugak,transformasi bukan hanya pada luaran,tapi juga dalaman.. Dalaman tu lah yg penting untuk kita kekal istiqamah. Ingat tu !

SAHABAT A : T.T "Terima kasih cikgu."

CIKGU SENI : "Sama-sama..Sekian sahaja tazkirah petang drpd ustaz hensem. Ehem2."

SAHABAT A dan B : =.='











fesbuk: erry's K
Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)