Friday, July 13, 2012

sangka baik dengan Allah





Kadang, Allah tak bagi apa yang kita mahu ketika kita mahu bukanlah kerana benci kepada kita, tetapi kerana Dia ingin menjaga kita. 

Saya sentiasa belajar untuk positif bilamana saya tidak mendapat apa yang saya mahu ketika saya benar-benar mahukannya kerana boleh jadi apa yang saya mahu ketika saya mahu itu boleh memberi mudharat lebih besar berbanding manfaat. 

Boleh jadi Allah ingin menjaga kita daripada terjatuh ke dalam perkara yang Dia pun tidak suka untuk melihat kita berada di dalamnya, maka Dia tidak beri perkara itu sekarang. Tetapi, kalau kita yakin terus dengan Allah, maka pastilah Allah menyediakan ganti kepada apa yang kita minta itu. Kalau tidak di sini pun, di sana nanti pasti ada.

Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)