Friday, June 15, 2012

usroti mahbubbbb




nampaknya hari ini hari terakhir aku duduk di rumah.kadang terfikir nak macam ni buat selamanya...duk rumah ..hehhehe..banyak ak belajo sepanjang cuti ni..paling penting berbakti pada ibubapa..apepon kalo balik rumah tu...niat la sahaja aku berbakti pada ibubapa kerana Allah..itu yang paling utama..baru la ibubapa kita akan rase kehilangan bila kita balik ke tempat belajo kita semula maksudnya bila kita balik ke rumah semula pada masa akan datang ibubapa akan rase seronok dan rase kepulangan kite ke rumah adalah suatu rahmat dan berharga..kadang tu bile kite tanya mak ayah untuk kiita balik ke rumah mak ayah jawab mu toksah balik la...mungkin sebab kepulangan kita ke rumah hanya x de function pon, menyusahkan ade le.hoho..same muhasabah balik...tapi kadang mak aku suke gurau gurau dengan aku..hehe..mungkin juga mak ayah x nak kita balik sebab tiket balik mahal ke..tapi berbaktilah pada ibubapa selagi mereka hidup dan kita mampu...bukan selalu pon dapat tolong mak ayah...time cuti ni la peluangnya kita kumpul pahala dan berbakti pada mereka di samping dapat mencambahkan kasih sayang pada mereka...tu yang tetiba x pernah ayah aku belanja makan kat restoren, tibe2 dah lame dah jadi ni...acapkali sebelum balik maktab mesti ayah aku belanje..tacink woh heheh..



belajo masak pon bes bile duk umah sorang3.abih dapur tu aku kerjekan...hehhee...kemas rumah walaupun tetap x kemas..paling bes dapat tido kongker gile rumah..banyak ruang boleh tido x de la menyempit dengan kakak anf adik22ku haha..x de la...x de depe sunyi wohh..


apepon kalau balik rumah juga,niat untuk berdakwah pada keluarga...segale ape yg kite dapat mase kat tempat belajo kite..kite cube sampaikan pada kelaurga kite..kalau boleh kite nak bawak mereka semua masuk syurga same2 kan..huhu sedih pulak..apepon sayangi keluarga anda^^


Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)