Thursday, December 23, 2010

bersyukurlah!

salam...hari ni entry sikit..maleh nak memanjang2 sebab katil berkelambu da melambai2..lepaih tengok semanih kurma...boleh aku cakap kat sini..hidup jangan lupe BERSYUKUR...ustaz badlishah ade cakap..


SABAR tu berkait dengan SYUKUR



"aku bersyukur dah lulus ujian memandu...uuuu"(saje besokan)

.nak tahu sebab ape???sebabnye dalam hidup ni memang kene ade syukur..tapi bile syukur tanpe sabar..bile ujian mendatang..make kite akan susah nak bersyukur...jadi bersyukurlah dude!...tapi,dan pade mase yang same bersabo bile ade ujian mendatang...

ingat..ujian bukan sekadar dalam bentuk kesakitan dan kejerihan juge keperitan ohoh!tapi dalam kesenangan juge merupakan ujian dari ALLAH...inile entry pertame karya aku sendiri...kalo ade salah silap arap dimaapi..dan..jangan lupe untuk BERSYUKUR!solatlah dhuha sebagai tande kite syukur...


alhamdulillah...banyak sangat nikmat yang ALLAH beri pade aku sepanjang hayat hidup aku selame 19 tahun ni..jom same2 besyukor dengan aku.aku bersyukur ya ALLAH bila....:


-aku masih dikurniakan NIKMAT IMAN DAN ISLAM
-nikmat MASE LAPANG
-sihat
-panjang usie utk beramal lagi
-dapat masuk maktab sambung blajao
-x de gagal dalam pekse penting even x banyak beno A nye...oho
-dapat LESEN P dah...alhamdulillah ALLAH.......
-keluarga yang bahagie dan soleh solehah insha ALLAH
-dan terlalu banyak nikmat ALLAH yang x dapek aku nak hitung

aha sebagai konklusi..ce bace dalil ni dan hayati dengan sepenoh jiwe-miwe kome...."Jika kamu bersyukur maka Aku (Tuhan) akan menambah (nikmat) itu kepada kamu. Dan jika kamu engkar maka sesungguhnya seksa Aku amat pedih." - (Surah Ibrahim, ayat 7)



Comments
2 Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)