Monday, June 7, 2010

saye sukak membaca...lalallala

salam.........ohoi...slamat petang!!da solat asar lom???da ngaji??ahah!sebut pasal ngaji..al-quran tu la kitab yang terbaik utk kite bace..x pcaye??al-quran ni hebat..pasaipa??ce tgk..kite tiap2 ari bace quran...da khatam..ulang lagi..dan lagi lagi..tapi kite x pernah rase busan kan??kan??lagi..pasan x...bahase quran ni sangat tinggi dan indah hingge x de sape pon boleh wat ayat semisal dengan quran..x pcaya ka??ALLAH PON DA BERFIRMAN..mafhumnye:apakah pantas mereka mengatakan dia(muhammad)yang telah membuat-buatnya?katakanlah,"buatla sebuah syrah yg semisal dgn surah(al-quran),dan ajaklah siapa saja diantara kamu org yg mmpu(mmbuatnya)selain Allah,jika kamu org2 yg benar(9:38)ha..x pcaye lagi??dan byk lagi(ni silibus ulum quran,hehehhe)ok,berbalik pade tjuk asal...saye nk ceghite buku2 kgemaran saye dari zaman dolu2...sampai la ni...hohooho..check it out!!




zaman dolu2



ni DORAEMON mase zaman skola rendah sampai bile saye dok ingat..tapi lame jgak addicted..oleh krn FUJIO F FUJIKO
da pass away dan asik brulang karyanya...mls da nk beli..hoho




ni buku CONAN..aku memang minat bebeno lpaih kawan aku si nadya pekenalkan mse drjah 5..aku minat bebeno sbb dy cm saspen tw cte ni..pas2 ade unsur2 sains...cewah..bukan nk fokus pade tu sgt sbenonye..yg besnye sume dok pakat teke sape pmbunuhnye..las2 sume salah..hoho




ni lagi la...memang aku minat...siap gado2 ngn kwn apo lg bes dr ujang..ngeh3
paling bes kalo beli edisi pose dan raye..dok pakat bce je tyme pose tu...ish3..bce quran lbih afdhal wei..haihh


haihh bukan nak cakap hape....tp buku KLIK aku minat gile2..x tw nk ckp ape da..dari f3 ak ade koleksinye..siap ade laci khas simpan buku ni coz byk bebebebennooo...ish3...sbb pe..byk isu KPOP lam tu..n byk update sal korea...yg x thnnye..dek krn minat bebeno aku sampai gunting dan tmpal dalam satu buku log pnjg tu..yaishh..apo nak jadi yong..hohoho





pecaye x pecaye..aku penah buku pasal artis melayu..ya ALLAH...bile mikior blk..ase cm x betul je minat majalah2 cmni...URTV,MANGGA le...HAI le...cakap le...sume penah aku beli...hish3...malunye..malu pade ALLAH...malu pade kome..isk4



ha..ni 1 lagi..oleh kerana keminatan yg amet thadap bole sjak darjah 5..dek krn FIFA WORLD CUP tyme tuh..tbwe2 la mse f3 plak..f3 kan de FIFA ag..aku tegar2 g beli buku ni accapan eh acapkali la katekan..dan x thn..stiap kratan akhbar o dalam majalah yg ade gmbo player fveret aku..aku msti gunting dan tampal...eheh cm gores dan mng plak..eh ttbe..tp aku klo da minat tu..ish3...mmg la x tw ckp guane..ish2



ha...ni lagi buku yg aku rase kome pon rase aku x ptot beli..bukan ape..die dlm bhse cine...mne x nye..aku sggop beli dek nk tgk wjh2 artis KPOP fveret aku..ish3...pdhe x phm pemende die tulis kt c2...hnye mmpu sengih2 wt2 phm je..tp demi nk tgk gak wajah2 depe tu..aku beli..ish2...dan yg plg x thn...bile mjlh E-POP ni ade lam versi melayu..lagi la gilo aku...tapi alhamdulillah..aku da blh thn napsu skit...x bli da buku2 cmni..walo hati meronte..heuheu

dan banyak lagi...tapi ni antare yg paling aku minat...siap ade koleksi kat umah...tggu mse nk wat pembakaran terbuke nih..hah ho he


zaman skarang....


aku memang minat bangat sama karya us hasrizal..bukan pe..gaye penulisan yg santai,cool dan aku mudah hadam dan cerne dan wat aku berfikir dan trus berfikir!!



owh hlovate tlh mmbuatkan aku x bce da novel2 lagha spt trbitan ALAF 21 yg jiwg-miwang..hehe..congrats HLOVATE


ha...aku memang gemor bebeno bce buku ni...bahse yg sntai...seperti karya us hasrizal..isi kndunggnye mudah dfahami dan wat aku berfikir...tmbh2 us pahrol pnye kolum...dan mmbuatkan imanku naek mm amiiinn insyaALLAH..trbaeklah solusi


dan banyak lagi sebona eh...dan aku da lame da x bce buku zaman dolu2 aku tu..hahehohe..muge istiqomah la ye..dan aku memang sarankan kome bcela buku2 yg aku listkan ni(mksd aku yg zaman skrang pnye yerpp)..x rugi..dan memang sangat bes la..bes..dan bes..x taw nk gmbokan ghupe mane...dan akirul kalam..membca amalan mulie...skian..^^


buat renungan bersame:membace tiada salahnye..kerne membace itu indah..hanye pabile salah memilihnye,membuat kite jadi tersalah....ye dok??
Comments
0 Comments

0 ngomelan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Allah kan ade | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)